tirsdag den 15. april 2008

Stop den globale opvarmning

Hej alle sammen vi er fra miljø ministeriet. Vores gruppe arbejder med global opvarmning vi er i gang med at finde ud af hvordan man kan prøve at stoppe global opvarmning.
Men i hvert fald er der nogle fordele og nogle ulemper. Fordelene er at vi kan få badeferie og det betyder at vi ikke behøver at bruge penge på at tage til varme lande og at vi ikke skal bruge penge på solarium. Men ulemperne er at der bliver oversvømmelse og det vil sige at nord og sydpolen smelter og det vil så sige at isbjørne, sæler, hvalrosser og pingviner uddør fordi de ikke kan få noget mad at spise det er derfor at vi skal prøve på at få globalopvarmning til at stoppe for evigt. Men der er ikke stor chance for at det kan la´ sig gøre. Hvis i ikke har hørt om ozon laget så er det et lag af ozon der ligger i 20-30 kilometers højde uden om jorden. Laget beskytter mod farlige stråler fra solen.
En måde at mindske den globale opvarmning på er at menneskerne skærer ned på deres CO2 udslip.
Fx kunne man bygge et intelligent hus med energirigtige løsninger til boligen, hvor der er solfangere på taget og ”solfangerevinduer”.
Anna Olivia, Alberte og Mathilde 5G

2 kommentarer:

G sagde ...

Jeg synes det er rigtigt, det i har skrevet.
I skriver det vil være dejligt, hvis man fik badeferie året rundt, men så vi huske på, at vores eget land vil oversvømmes, når alt sneen smelter.
Jeg synes det en god ide med, at lave miljø venlige huse.
Jeg glæder mig til, at høre om emnet.
Victoria 4.G, Amalie 6.G og Maria 6.G

G sagde ...

Jeg syntes bare at i har fat i noget af det rigtige jeg vil meget gerne tale med jer om det. Det er den bedste ide jeg noglesinde har set.

Jeres hemmelige beundrer!